Investorpresentasjoner

Guy Kawasaki som tidligere har arbeidet for Google og Apple, er forfatter av flere gründerbøker. Googler du Kawasaki, treffer du på en rekke av hans foredrag om hvordan du bør presentere gründerideer for investorer. 

Kawasaki liker 10–20–30-formelen. Maks 10 lysbilder, som du bruker maks 20 minutter på, hvor fontstørrelsen er minimum 30 pkt. Det er en veldig god og enkel tommelfingerregel som tvinger deg til å tenke over hva du tar med i presentasjonen. Kawasaki mener at åpningen og avslutningen i presentasjonen er viktigst og at de bestem­mer rekkefølgen på lysbildene. 

Kawasakis ti lysbilder

1 problemet

2 løsningen

3 forretningsmodellen

4 underliggende teknologi og løsning

5 markedsføring og slag

6 konkurranseanalysen

7 nøkkelpersoner, ledelse og styret

8 planer og milepæler

9 status og tidslinje

10 oppsummering og Call to Action

Previous
Previous

Påvirkning og markedsføring

Next
Next

God bok om kommunikasjon