God bok om strategisk kommunikasjon
Boken heter Strategisk kommunikation i praksis. Neida det er ikke stavefeil. Boken er dansk og gir leseren kunnskap og innsyn i hvordan man som kommunikasjonsmedarbeider kan skape verdier for sin arbeidsgiver eller kunde.
«Viden og verktøyer til at skabe verdi» markedsføres boken med og det stemmer. Den praktiske tilnærmingen får vi servert gjennom en rekke cases fra A.P. Møller, rederiet med så mange andre aktiviteter. Casene er aktuelle både for store og små virksomheter, da utfordringene ofte er de sammen, men i andre størrelser. Eksemplene var både ferske og interessante, og nyttige å lære av.
Innsikt i det teoretiske fundament for de ulike delene av kommunikasjonsarbeidet får vi gjennom intervjuer med faglige spydspisser innfor emnet. Dagens verktøykasse innholdet viten og verktøyer fra en rekke disipliner, deriblant strategi, psykologi og kommunikasjon.
Strategisk kommunikation i praksis er skrevet av Anne Katrine Lund mPHD i retorikk og rådgiver, samt Mette Refshauge som er direktør for kommunikation og corporate sustainability I danske A.P. Møller.